پارس‌فارس

اعضای هیأت دولت در حالی در آستانه انتخابات در جمع خبرنگاران حاضر شدند که خبرهای خوش معیشتی، کاهش تورم ماهانه به پایین‌ترین نرخ طی ۲ سال و رایگان شدن اجاره‌نامه از سال آینده را برای مردم به ارمغان آوردند.

نشست هیأت دولت – چهارشنبه دوم اسفندماه – به ریاست رئیس جمهور و با حضور اعضای کابینه دولت سیزدهم در ساختمان پاستور برگزار شد.

رئیس جمهور در این نشست با اشاره به نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر ضرورت تلاش همگانی برای برگزاری هر چه پرشورتر این رویداد مهم اظهار داشت: توجه به قانون، رعایت اخلاق انتخاباتی و اتخاذ رویکرد امیدآفرین و پرهیز از سیاه‌نمایی مورد توجه همه کسانی باشد که در عرصه انتخابات و تبلیغات انتخاباتی فعالیت می‌کنند.

ضرورت تلاش همگان برای برگزاری انتخابات پرشور

آیت الله رئیسی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در ۴۵ سال گذشته خدمات و دستاوردهای ارزشمندی داشته که باید پاس داشته شوند، گفت: حفظ وحدت و انسجام ملی یکی از مهمترین ضرورت‌ها در عرصه تبلیغات انتخاباتی است و اساسا خود انتخابات باید یکی از جلوه‌های مهم و بزرگ انسجام ملی باشد.

کانال پارس‌فارس در تلگرام

مخبر: تورم خوارکی‌های بهمن ماه منفی شد

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: ۳۶ میلیون‌ نفر با کالابرگ الکترونیکی خرید کرده‌اند که ۸۰ درصد دهک‌های ۱ تا ۴ را شامل می شود.

وی افزود: در بهمن ماه نرخ تورم کاهش یافت و به ۱.۴ درصد رسید و تورم خوراکی نیز منفی شد.

واکنش وزیر اطلاعات به تسویه بدهی‌های بابک زنجانی

حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: بازگشت اموال مردم با کمک سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قوه قضائیه را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم و این اتفاق ارزشمندی برای کشور بود.

وزیر اطلاعات خطیب افزود: در راهپیمایی ۲۲ بهمن با همکاری و هم‌افزایی که بین واحدهای مجموعه‌های اطلاعاتی و امنیتی برقرار شد، راهپیمایی در کمال امنیت برگزار شد و امید است انتخابات ۱۱ اسفندماه نیز در کمال امنیت برگزار شود.

استقبال از کالابرگ الکترونیکی فجرانه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح فجرانه کالابرگ با موفقیت اجرا شد و در مرحله نخست به مدت سه ماه ادامه دارد.

سید صولت مرتضوی ادامه داد: مرحله اول آن که از ۱۸ بهمن‌ماه آغاز شد تا روز گذشته تقریبا با استقبال ۱۲ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۱۶ خانوار مواجه بوده است.

وی افزود: حدودا جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر حدود ۶۲.۵ درصد تاکنون از این طرح فجرانه کالابرگ استقبال کرده‌اند و مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه خواهد داشت.

تمدید یک روزه نمایشگاه رسانه‌های ایران

محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه نشست دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه رسانه‌های کشور که قرار بود امروز – دوم اسفندماه – به کار خود پایان دهد به دلیل استقبال مردم و اصحاب رسانه با هماهنگی بخش های مختلف و وزارت کشور تا فردا – پنجشنبه سوم اسفندماه – تمدید شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتخابات حق مردم است. مردم از این حق برای اعمال قدرت خود استفاده خواهند کرد. صندوق های رای محل اعمال قدرت و نظر مردم برای اصلاح و ارتقا مدیریت سیاسی و اجرایی کشور است.

انفجار خط لوله گاز توطئه صهیونیست‌ها بود

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: انفجار خطوط لوله گاز کشور توطئه اسرائیلی بود. در این حادثه یک کار بی‌نظیر انجام شد و آن اینکه، توطئه دشمن خنثی شد.

وزیر نفت اظهار داشت: در کوتاه ترین زمان ممکن خطوط لوله گازی که بیشتر در مناطق کوهستانی و صعب العبور بود، ترمیم شد و به بهره برداری رسید؛ در پی این حادثه در هیچ کجای کشور قطعی گاز نداشتیم.

استفاده از فیلترشکن جرم است؟

عیسی زارع پور درباره اعلام جرم نسبت به استفاده از فیلترشکن‌ها، گفت: این موضوع را از طریق صدا و سیما شنیده‌ام و هنوز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است. باید بررسی کنیم که آیا امکان آن وجود دارد یا خیر؛ مرجع تصویب این موضوع شورای عالی فضای مجازی است و دبیر شورا این موضوع را تبیین کرده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بخش‌هایی از مصوبه به ما باز می‌گردد و تمهیدات لازم برای آن را پیگیری خواهیم کرد، افزود: به عنوان مثال امکان خدمات دولتی باید از طریق سکوهای بومی فراهم شود که بخشی از آن نیز انجام شده است.

اتباع غیر مجاز باید برگردند

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات وزیران و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون درباره طرد اتباع غیرمجاز از کشور، گفت: قبلا هم اعلام کردیم که اتباع غیرمجاز باید برگردند مابقی هم باید در یک برنامه سامان یافته‌ای به آبادانی کشور خودشان بپردازند.

وی درباره توزیع کارت اتباع بیگانه هم گفت که این کارت تهیه شده و در حال توزیع است.

حضور مردم در انتخابات؛ بازدارندگی در برابر دشمن

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم در انتخابات به طور قطع بازدارندگی بزرگی برای دشمن ایجاد خواهد کرد و ما هم توصیه می کنیم همه در انتخابات شرکت کنند.

کاهش تورم ماهانه بهمن به ۱.۴ درصد

داوود منظور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمار سازمان برنامه و بودجه درباره تورم بهمن ماه، روز گذشته تکمیل شد که بر اساس گزارش مرکز آمار، تورم ۱.۴ بوده که پایین ترین نرخ تورم در ۲ سال گذشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: البته به کاهش تورم بلندمدت نزدیک می شویم و تورم نقطه به نقطه در بهمن ماه نسبت به بهمن سال گذشته به ۳۵.۸ درصد رسیده در حالی که ابتدای امسال تورم نقطه به نقطه ۵۰.۵ درصد بوده است.

کانال پارس‌فارس در تلگرام

سامانه خودنویس سال آینده پذیرای خریداران مسکن

مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه خودنویس با هدف رایگان شدن اجاره نامه بین موجر و مستاجر راه‌اندازی شده است. با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، از سال آینده خرید و فروش ملک نیز در این سامانه اجرایی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: تا کنون یک میلیون و ۲۶۸ هزار نفر از این سامانه استفاده و ۳۴۷ هزار و ۸۷۵ نفر نیز در این سامانه قرارداد خود را ایجاد و بیش از ۸۷ هزار و ۴۳۵ نفر قرارداد خود را نهایی کرده‌اند. تلاش می‌کنیم که سامانه‌های دیگر را خاموش و همه را به این سامانه متصل کنیم که هم کار برای مشاوران املاک ساده‌تر شود و هم مردم راحت‌تر باشد.

تصویب روش تأمین مالی راه آهن رشت – آستارا در هیأت وزیران

علی بهادری جهرمی در جمع خبرنگاران گفت: امروز منابع مالی و روش های تسویه بدهی برای بخشی از شرکت های که دولت به آن ها بدهی داشت پیش بینی شد و با تصویب هیأت وزیران این تسویه صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در مورد پروژه راه آهن رشت – آستارا که یکی از بخش های آن مسیر ترانزیتی شمال و جنوب کشور بوده و جزو اولویت های این دولت برای توسعه توان ترانزیتی کشور بوده امروز با مصوبه هیات وزیران روش تامین مالی این طرح تعیین و به تصویب هیأت وزیران رسید.

سخنگوی دولت گفت: برای تسهیل تامین مالی تولید و حمایت از بخش خصوصی و تقویت تامین مالی زنجیره برای هدایت نقدینگی به سمت تولید آیین نامه ای به تصویب رسید که به دستگاه های اجرایی اجازه می دهد اوراق گام را به عنوان تسویه مطالباتش از اشخاص حقیقی و حقوقی بپذیرند که ۳ ماه فرصت تسویه دارد به عنوان تسویه بدهی به دستگاه های اجرایی این توان افزایی در اوراق گام ایجاد می کند که امکان استفاده بیشتر و مناسب تری را برای کسانی که این اوراق را در اختیار دارند فراهم می کند.

By علی بختیاری

خبرنگار سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *