پارس‌فارس

حدود ۲۴ ساعت دیگر مشخص می‌شود که ایران بالاخره می‌تواند طلسم نرسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا را بعد از ۴۸ سال بشکند یا انتظارها برای این امر قرار است از یک نیم قرن هم فراتر رود.

پس از پیروزی به یادماندنی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل ژاپن، شاگردان قلعه‌نویی باید در حساس‌ترین رقابت خود در این تورنمنت از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه چهارشنبه به وقت تهران در ورزشگاه الثماه به مصاف تیم میزبان یعنی قطر بروند. 

رقابت میان ایران و مدافع عنوان قهرمانی تکلیف دومین فینالیست این رقابت‌ها را هم روشن خواهد کرد و مشخص می‌شود که آیا ایران بالاخره می‌تواند پس از ۴۸ سال بار دیگر به دیدار پایانی جام ملت‌های آسیا راه یابد یا این قطر خواهد بود که دومین فینال تاریخ خود در این رقابت‌ها را جشن می‌گیرد. 

آمار چه می‌گوید؟

اگر به آمار و ارقام نگاه بنگریم، وضعیت ایران بسیار بهتر از حریف عنابی‌پوش است. مسابقه روز چهارشنبه بیست و پجمین تقابل دو کشور در زمین فوتبال است و در ۲۴ دیدار قبلی ایران توانسته به ۱۶ پیروزی دست یابد و قطری‌ها تنها سه مسابقه را با برد پشت سر گذاشته‌اند. همچنین ۵ رقابت میان دو تیم هم در نهایت با تساوی به پایان رسیده است. 

 در این تقابل‌ها ۵۷ بار توپ از خط دروازه دو تیم عبور کرده که ۴۱ گل سهم ایران بوده و قطری‌ها هم ۱۶ بار توانسته‌اند دروازه تیم ملی ایران را باز کنند. 

این نخستین دیدار ایران و قطر در مراحل حذفی جام ملت‌های آسیا است. دو تیم پیش از این تنها دو بار در مرحله گروهی به مصاف یکدیگر رفته‌اند که هر دو بار پیروزی سهم ایران بوده است. بار نخست در سال ۱۹۸۸ ایران موفق شد ۲-۰ قطر را در دوحه شکست دهد و دومین بار جدال دو تیم در جام ملت‌های سال ۲۰۱۵ با پیروزی ۱-۰ تیم ملی به پایان رسید.

کانال پارس‌فارس در تلگرام

By علی بختیاری

خبرنگار سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *