پارس‌فارس

یورگن کلینزمن، سرمربی سرشناس آلمانی چند روز پیش از آنکه نخستین سالگرد حضور خود روی نیمکت تیم ملی فوتبال کره جنوبی را جشن بگیرد به دلیل ناکامی در رساندن این تیم به فینال جام ملت‌های آسیا از سمت خود برکنار شد.

ایران و کره جنوبی، دو تیمی بودند که در جام ملت‌های آسیای قطر در مرحله نیمه نهایی با پذیرش شکست در مقابل دو تیم عربی از رقابت‌ها کنار رفتند اما سرنوشت سرمربیان دو تیم با یکدیگر متفاوت بود؛ در سئول بعد از از انتقادات گسترده رسانه‌ها از سرمربی آلمانی و برگزاری جلسات فنی و ارزیابی عملکرد تیم ملی این کشور در مسابقات جام ملت‌های آسیا، حکم اخراج کلینزمن صادر شد. 

در تهران اما شرایط متفاوت بود، امیرقلعه‌نویی که او هم نتیجه مشابهی گرفته بود، نه تنها مورد انتقاد قرار نگرفت که قرارداد او تمدید و این سرمربی ایرانی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست. 

این در حالی است که تیم ملی ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا نه تنها موفق نشد به فینال راه یابد که حتی از ارائه بازی‌های زیبا نیز ناتوان بود و در عین حال در ۶ مسابقه این رقابت‌ها در ۵ بازی دروازه خود را باز شده دید. کارشناسان فوتبال ایران از همان مرحله مقدماتی نسبت به عملکرد نه چندان متقاعد کننده تیم ملی هشدار دادند. همچنین نمایش ضعیف و ناهماهنگ ملی‌پوشان در مقابل سوریه که باعث شد حتی خود امیرقلعه‌نویی هم از بزرگان تیم که به گفته او «بزرگی نکرده‌اند» انتقاد کند. 

کانال پارس فارس در تلگرام

با این حال احتمالا درخشان‌ترین عملکرد ایران در این رقابت‌ها ۴۵ دقیقه نیمه دوم بازی مقابل ژاپن بود؛ جایی که شاگردان هاجیمه موریاسو برای دفع حملات ایران روی توپ‌های بلند و ارسال‌ها ناتوان عمل کردند و در نهایت این شاگردان قلعه‌نویی بودند که موفق شدند حریف خود را با نتیجه ۲-۱ شکست دهند. 

By علی بختیاری

خبرنگار سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *