پارس‌فارس

صندوق توسعه ملی ۶۰ میلیون دلار به بازار سرمایه واریز خواهد کرد.

۸۰۰ میلیارد تومان تا روز سه شنبه به صندوق تثبیت بازار واریز خواهد شد، در اولین مرحله مقرر شد ۲۰ میلیون دلار با نرخ ETS از منابع صندوق توسعه ملی یعنی تقریبا ۸۰۰ میلیارد تومان تا روز سه‌شنبه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود و صندوق بتواند به وظایف قانونی خود در قبال حمایت از بازار سرمایه و سهام‌داران بورس عمل کند.

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی:

🟠بر اساس قانون مصوب شده است که معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار بورس تزریق شود که از این میزان تاکنون حدود ۴۵۰ میلیون دلار به بازار سرمایه تزریق شده و حدود ۶۰ میلیون دلار باقی مانده که این ۶۰ میلیون دلار نیز طی سه مرحله وارد بورس می‌شود.

🟠 در اولین مرحله مقرر شد ۲۰ میلیون دلار با نرخ ETS از منابع صندوق توسعه ملی یعنی تقریبا ۸۰۰ میلیارد تومان تا روز سه‌شنبه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود و صندوق بتواند به وظایف قانونی خود در قبال حمایت از بازار سرمایه و سهام‌داران بورس عمل کند.

🟠تزریق ۸۰۰ میلیارد تومان به بازار سرمایه در روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ و برنامه‌ریزی برای واریز دو مرحله‌ی بعدی هم بزودی از جمله گام‌های مهم و تأثیرگذار برای کمک به رونق به این بازار است.

دامنه نوسان در کلیه بازارها به جز بازارپایه از ۹ تیر مثبت منفی ۶ خواهد بود.

از ۹ تیر دامنه نوسان صندوق‌ها به مثبت منفی ۱۰درصد تغییر پیدا می‌کند.

By نیما بختیاری

خبرنگار اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *