پارس‌فارس

ما اکثریت زندگی خواه ایران ضمن تبریک به دکتر مسعود پزشکیان و اعلام آمادگی برای همکاری با برنامه های آشتی جویانه، ترقی خواه، استقلال طلبانه، آزادی محور و رفاه خواهانه تقاضا داریم ما و خواسته های ما مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پارس فارس، دکتر حمید سوری استاد ارشد بین‌الملل ساکن خارج و دور از وطن طی درخواستی مکتوب بیان داشت که تقاضای غیرمنصفانه ای نیست، به عنوان اکثریت خاموش جامعه درخواست و اعلام کنیم که:


۱- ما از التهابات و تشنجات سیاسی و اجتماعی که زندگی مان را سال هاست متأثر کرده است خسته شده و دنبال آرامش هستیم.

۲- نه می خواهیم به کسی زور بگوییم و نه ستم ببینیم و وظیفه دولت است تا این فضا را فراهم کند.

۳- ما از تبعیض، رانت خواری، آقازادگی، فساد و ظلم به آحاد مردم کشور بیزاریم.

۴- ما از نظر روحی و روانی به دلایل بسیار آسیب دیده هستیم و نیازمند آرامسازی جامعه و پرهیز از هر گونه خشونت به شهروندان خود هستیم.

۵- ما هم مانند بسیاری مردم دنیا، می خواهیم به هر سفارتخانه یا کشوری می رویم مورد احترام قرار بگیریم و ما را بخاطر داشتن گذرنامه ایرانی در صف جداگانه نفرستند و با تحقیر با ما رفتار نکنند.

۶- بخشی از ما به به ناحق از کشورمان رانده و آواره شده ایم، خواهان بستر سازی مناسب برای بازگشت به میهن هستیم تا امکان کار و فعالیت و خدمت به مردم خود را پیدا کنیم.

۷- ما ساده – ساده هستیم و هیچ پیچیدگی نداریم. نه به پررنگی عده ای که خود را کاتولیک تر از پاپ می دانند مذهبی و نه به وخامت برخی گروه های تندرو با رفتارهای ضداجتماعی و ضد ارزش های جامعه با ارزش ها عناد می ورزیم. آیا برای این گروه می توانید یک زندگی معمولی به دور از تبعیض و محرومیت فراهم کنید ؟

۸- ما نه ایادی بیگانه هستیم. نه جاسوس و وطن فروش ، بلکه قربانیان اقلیتی هستیم که سالها خواسته اند طرز فکر و رفتار خاص و شکست خورده خود را به اکثریت تحمیل کنند.

۹- اکثر ما افراد تحصیل کرده و خوشنامی هستند و کوچکترین نقطه سیاهی در کارنامه زندگی خود نداریم. این گروه می توانند در اعتلای ایران بزرگ در خدمت مردم و آیندگان باشند.

۱۰- ما به دنبال شایسته سالاری در مدیریت کشور هستیم. دیگر با گذشت بیش از ۴ دهه، ادامه دادن امتیازات خاص به عده ای معنا ندارد و ادامه این کار چه با قانون مجلس چه بدون آن بنفع آینده کشور نیست.

۱۱- ما می خواهیم مانند هر شهروند خارجی، با دنیا روابط اقتصادی، پولی و تجاری داشته باشیم. مانند اکثریت مردم جهان دسترسی به اینترنت و امکانات معمول باشیم و با مردم دنیا روابط شرافتمندانه برقرار کنیم.

۱۲- ما می خواهیم به حریم خصوصی مان احترام گذاشته شود و هر کسی اجازه ورود و تعدی به آن را بنام مامور و نیروی انتظامی و مانند اینها نداشته باشد.

۱۳- ما از بی عدالتی و ظلمی که به هر انسانی که در هر جای جهان می شود رنج می بریم ولی اولویت را مردم کشور خودمان می دانیم و دنبال تحمیل عقاید خود به دیگران نیستیم.

۱۴- ما دوستدار هنر فاخر و احترام به هنرمندان ارزشمند کشورمان هستیم و از تحمیل گزینشی آنها به جامعه و در اختیار گذاشتن امکانات دولتی مانند صدا و سیما به تنها عوامل حکومتی ناراحتیم. بله ما دوست داریم موسیقی گوش کنیم، شادی کنیم و حتی گاهی برقصیم و هلهله کنیم. و تا جایی که به آزادی دیگران تعرض نمی کنیم آزاد باشیم.
۱۵- ما تاریخ کشور خود را بدون سوگیری می خواهیم. می خواهیم به هر کسی به این مملکت خدمت کرده از کوروش و داریوش و نادر شاه و … عشق بورزیم و آن را گناه نمی دانیم.

۱۶- ما از تبعیض های نامحسوس بیزاریم و عدالتخواه هستیم. دیگر از ریا، ظاهرسازی، زندگی و شخصیت و رفتار دوگانه داشتن خسته شده ایم.

۱۷- ما خواهان رفع شکاف عمیق طبقاتی در بین مردم کشورمان هستیم. نمی خواهیم به ناحق عده ای از هموطنان را در سطل های زباله و عده ای را در پنت هاوس های آنچنانی ببینیم.

۱۸- نمی خواهیم عده ای وابسته به حکومت یا شیاد، سواحل. کوه ها، آب و خاک کشور را به سود خود مصادره کنند. محیط زیست کشورمان تخریب شود و هر روز بخاطر سو مدیریت و سواستفاده عده ای با بحران های آب و خاک و سوخت و مانند اینها مواجه باشیم.

۱۹- ما نیروی انتظامی و نظامی می خواهیم که دختران و زنان مان با دیدن آنها احساس امنیت کنند، حافظ جان و مال و ناموس مردم باشند و از اعمال خشونت به مردم عادی جدا اجتناب کنند.

۲۰- ما زندگی می خواهیم، خانواده خود را در کنار یکدیگر می خواهیم، امکان تحصیل فرزندان مان را بجای رفتن به خارج، در داخل کشور و به شکلی عادلانه می خواهیم، نمی خواهیم دیگر پلیس فرزندان مان باشیم، می خواهیم طعم خوب پدر بودن، مادر بودن، برادر و خواهر بودن و شهروند بودن را بچشیم.همه به عنوان ایرانی و هموطن یکدیگر را دوست بداریم، دلسوز، یار و یاور هم باشیم، از دربدری این کشور و آن کشور و شهروند درجه دو بودن در کشورهای دیگر خسته شده ایم.
اینها هیچکدام با عقل و دین و قوانین متعالی بشری ناسازگار نیست.
ما بر خلاف عده ای از وابستگان حکومتی دنبال اقامت خارج کشور و تابعیت دوگانه نیستیم تا خودمان در داخل شعار مرگ بر آنها بدهیم و پنهانی غرور خودمان و کشورمان را برای گرفتن ویزا و اقامت از آنها زیر پا بگذاریم.
می‌دانیم موانع زیاد است ولی:
آری به اتفاق جهان می توان گرفت…

By شاهین انصافی

خبرنگار اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *