شنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
September 22, 2018
  جستجو

سرويس اشتراک ويديو ‎آیا میدانستید با پیوستن به کاربران افتخارى پارس فارس می توانید مطلب منتشر کنید و همه بازديد هايتان را به پول تبديل كنيد ؟

همین الان به ما بپیوندید و کسب درآمدتونو شروع کنید !


مدل جدید ترنس‌ ام، فراتر از چلنجر دیمون خواهد بود}

پارس فارس


در اواسط سده‌ی بیستم میلادی، محصولات پونتیاک دارای شهرت زیادی در سطح جهانی بودند. این برند اصیل آمریکایی، کمی‌ دیرتر از فورد با مدل موستانگ و دوج با مدل چلنجر، به فکر تولید خودروی اسپرت و کوپه‌ی عضلانی افتاد. سال ۱۹۶۷، اولین نسل از پونتیاک فایربرد با پلت‌فرم شورولت کامارو معرفی شد و البته مورد استقبال چندانی قرار نگرفت. تولید نسل دوم، موفقیتی تاریخی برای پونتیاک بود که از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۱ ادامه داشت. این خودرو طی ۱۲ سال با ۱۴ پیشرانه در نسخه‌های مختلف تولید شد. نسل‌های سوم و چهارم فایربرد، از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۲ در خط تولید قرار داشتند و در نهایت به فراموشی سپرده شدند.

از همان اولین سال‌های تولید، پسوند ترنس‌ ام (Trans am) به نسخه‌ی قدرتمند و آپشنال فایربرد داده شد. پونتیاک فایربرد ترنس‌ ام، قدرت بیشتری نسبت به مدل اصلی داشتِ ضمن اینکه با فرمان‌پذیری و سیستم تعلیق بهترُ تفاوت‌های ظاهری نیز فراهم می‌کرد. از سال ۲۰۱۰، گروه خودروسازی جنرال موتورز تصمیم گرفت با برند پونتیاک خداحافظی کند و تمامی خطوط تولید خود در سراسر جهان را به برندهای GMC، شورولت، بیوک و کادیلاک اختصاص دهد.

تمامی مدل‌های پونتیاک فایربرد از ۵۰ سال پیش، دارای پلت‌فرم مشترک با شورولت کامارو بوده‌اند. از سویی دیگر، نسل جدید کامارو فروش بسیار خوبی در آمریکا دارد و بسیاری از کارشناسان، به برتری این خودرو نسبت به رقبای سنتی (فورد موستانگ و دوج چلنجر) اشاره می‌کنند. چنین شرایطی، می‌تواند مشوق جنرال موتورز در بازتولید پونتیاک فایربرد ترنس‌ ام باشدِ خصوصا در زمانی که نسخه‌ی قدرتمند دیمون از دوج چلنجر، به‌عنوان توانمندترین کوپه‌ی عضلانی آمریکا؛ یکه‌تازی می‌کند.

 



مدل جدید ترنس‌ ام، فراتر از چلنجر دیمون خواهد بود

۱۶ فروردین ۱۳۹۷       ۱۹:۵۷       28/68789        ۳۶۰ بازدید
  شرکت ترنس‌ ام در تلاش است تا پونتیاک فایربرد ترنس‌ ام را احیا کند. این خودرو در نسخه‌ی مخصوص مسابقات درگ، ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.  

پارس فارس


در اواسط سده‌ی بیستم میلادی، محصولات پونتیاک دارای شهرت زیادی در سطح جهانی بودند. این برند اصیل آمریکایی، کمی‌ دیرتر از فورد با مدل موستانگ و دوج با مدل چلنجر، به فکر تولید خودروی اسپرت و کوپه‌ی عضلانی افتاد. سال ۱۹۶۷، اولین نسل از پونتیاک فایربرد با پلت‌فرم شورولت کامارو معرفی شد و البته مورد استقبال چندانی قرار نگرفت. تولید نسل دوم، موفقیتی تاریخی برای پونتیاک بود که از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۱ ادامه داشت. این خودرو طی ۱۲ سال با ۱۴ پیشرانه در نسخه‌های مختلف تولید شد. نسل‌های سوم و چهارم فایربرد، از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۲ در خط تولید قرار داشتند و در نهایت به فراموشی سپرده شدند.

از همان اولین سال‌های تولید، پسوند ترنس‌ ام (Trans am) به نسخه‌ی قدرتمند و آپشنال فایربرد داده شد. پونتیاک فایربرد ترنس‌ ام، قدرت بیشتری نسبت به مدل اصلی داشتِ ضمن اینکه با فرمان‌پذیری و سیستم تعلیق بهترُ تفاوت‌های ظاهری نیز فراهم می‌کرد. از سال ۲۰۱۰، گروه خودروسازی جنرال موتورز تصمیم گرفت با برند پونتیاک خداحافظی کند و تمامی خطوط تولید خود در سراسر جهان را به برندهای GMC، شورولت، بیوک و کادیلاک اختصاص دهد.

تمامی مدل‌های پونتیاک فایربرد از ۵۰ سال پیش، دارای پلت‌فرم مشترک با شورولت کامارو بوده‌اند. از سویی دیگر، نسل جدید کامارو فروش بسیار خوبی در آمریکا دارد و بسیاری از کارشناسان، به برتری این خودرو نسبت به رقبای سنتی (فورد موستانگ و دوج چلنجر) اشاره می‌کنند. چنین شرایطی، می‌تواند مشوق جنرال موتورز در بازتولید پونتیاک فایربرد ترنس‌ ام باشدِ خصوصا در زمانی که نسخه‌ی قدرتمند دیمون از دوج چلنجر، به‌عنوان توانمندترین کوپه‌ی عضلانی آمریکا؛ یکه‌تازی می‌کند.

 

لینک کوتاه :

دیدگاه کاربران

تا الان دیدگاهی در رابطه با این مطلب ثبت نشده !

درج دیدگاه





Top