جمعه، ۱ شهریور ۱۳۹۸
August 23, 2019
  جستجو

سرويس اشتراک ويديو ‎آیا میدانستید با پیوستن به کاربران افتخارى پارس فارس می توانید مطلب منتشر کنید و همه بازديد هايتان را به پول تبديل كنيد ؟

همین الان به ما بپیوندید و کسب درآمدتونو شروع کنید !


مکمل های عالی طبیعی و میوه های حاوی آنتی اکسیدان که باید بشناسیم!

۷ فروردین ۱۳۹۷       ۰۹:۱۵       8009/66542     
 غذاها و میوه های حاوی آنتی اکسیدان می توانند به کمک مبارزه با آسیب های رادیکال های آزاد، به کاهش علائم پیری و محافظت از بدن در برابر بیماری کمک کنند. اضافه کردن میوه ها، سبزیجات، گیاهان و مکمل های دارای آنتی اکسیدان به رژیم غذایی، می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.  

 پارس فارس - آنتی اکسیدان ها ترکیبات قدرتمندی هستند که از اکسیداسیون در بدن جلوگیری می کنند. مزایای سلامتی غذاهای و میوه های حاوی آنتی اکسیدان تقریباً بی پایان است. غذاهای آنتی اکسیدان دار می توانند به کمک مبارزه با آسیب های رادیکال های آزاد، به کاهش علائم پیری و محافظت از بدن در برابر بیماری کمک کنند. اضافه کردن میوه ها، سبزیجات، گیاهان و مکمل های دارای آنتی اکسیدان به رژیم غذایی، می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. برای آشنایی بیشتر با میوه های حاوی آنتی اکسیدان در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

۱. توت: توت بدن را با اسید آمینه و آنتی اکسیدان های قدرتمند آماده می سازد تا به سم زدایی کبد کمک کند، قند خون را تثبیت کند، از سلامت چشم محافظت و با سرطان مبارزه کند.

۲. زغال اخته وحشی: زغال اخته از میوه های حاوی آنتی اکسیدان است که دارای آنتی اکسیدان هایی است که از قلب محافظت کرده، از آلزایمر ناشی از کهولت سن جلوگیری می کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

۳.شکلات تلخ: فلاونول ها در شکلات تلخ می توانند به طور طبیعی به فشار خون پایین کمک کنند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهند.

۴. پکن ها: روزانه مصرف مقدار کمی پودر کاکائو می تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کرده و سلامت پوست را افزایش دهد.

۵. کنگر فرنگی: آنتی اکسیدان های کنگر فرنگی به سلامت قلب و کبد کمک می کنند.

۶.میوه اقطی (که در شراب و مربا به کار می رود): بیوفلاوونویدها در مرکبات، ضمن مبارزه با لکه های ناشی از سالخوردگی و چروکیدگی، به ‌هیدراته شدن و سلامت پوست کمک می کنند.

۷. لوبیا: آنتی اکسیدان لوبیا در کلیه کمک می کند تا سطح کلسترول و خطر بیماری های قلبی و سکته  کاهش یابد.

۸. کرنبری: از میوه های حاوی آنتی اکسیدان منحصر به فردی‌ به نام پروانتوسیانیدین می باشد. این آنتی اکسیدان با جلوگیری از چسبیدن ای کلای و دیگر باکتری های مضر به مثانه از UTI پیشگیری می کند.

۹. شاتوت: آنتی اکسیدان شاتوت به کاهش زوایای شناختی مرتبط با پیری (آلزایمر) کمک می کند.

۱۰. گشنیز: حاوی کورستین است که دارای خواص ضد التهابی قوی می باشد. آنتی اکسیدان های گشنیز با کاهش استرس ،از بروز سرطان، بیماری های قلبی‌ و آرتریت جلوگیری می کنند.

 

میوه های حاوی آنتی اکسیدان و ۱۰ مکمل عالی دیگر دارای آنتی اکسیدان

۱. گل میخک: آنتی اکسیدان گل میخک دارای خواص ضد التهابی قوی می باشد که می تواند به کاهش درد و سیستم ایمنی بدن کمک کند.

۲. دارچین: دارچین نسبت به سایر گیاهان و ادویه ها بیشترین میزان آنتی اکسیدان را دارد. آنتی اکسیدان های دارچین به کاهش روند پیری و مبارزه با بیماری کمک می کنند.

۳. پونه کوهی: پونه کوهی حاوی اسید رزمارینیک و تیمول، ترکیبات قوی آنتی اکسیدانی است که به مبارزه با استرس در بدن کمک می کنند.

۴. زردچوبه : آنتی اکسیدان زردچوبه توانایی خنثی سازی رادیکال های آزاد برای محافظت از بدن در برابر سرطان و بیماری های قلبی را دارد.

۵. کاکائو: کاکائو فعالیت های آنتی اکسیدانی بالاتری را نسبت به چای سبز و شراب قرمز نشان می دهد. حاوی فیتوشیمیایی فنولیک و فلاونوئیدها است که به محافظت از بدن در برابر بیماری کمک می کند.

۶. زیره: تحقیقات نشان داده است آنتی اکسیدان های زیره سبز که دارای خواص ضد سرطان هستند، برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ مفید می باشند.

۷. جعفری: آنتی اکسیدان های جعفری، از جمله ویتامین A و ویتامین C، با افزایش اثر گلبول های سفید باعث تقویت ایمنی بدن می شوند.

۸. ریحان: تحقیقات نشان داده است آنتی اکسیدان های ریحان می توانند به جلوگیری از بروز انواع مختلف سرطان، از جمله سرطان پوست، کبد و ریه کمک کنند.

۹. زنجبیل: آنتی اکسیدان های زنجبیل دارای خواص ضد التهابی قوی هستند که به کاهش درد ناشی از شرایط التهابی مثل آرتروز کمک می کنند.

۱۰. آویشن: آویشن غلظت بالایی از آنتی اکسیدان را دارا می باشد. آنتی اکسیدان آویشن به سلامت قلب، چشم و پوست کمک می کند.

 

۱۰ مکمل دیگر مملو از آنتی اکسیدان

۱. گلوتاتیون: گلوتاتیون، مهمترین آنتی اکسیدان موجود در بدن است؛ چون نقشی را در ایجاد آنزیم، فرآیند سم زدایی، هضم چربی و حتی تخریب سلول های سرطانی ایفا می کند.

۲.کورستین: کورستین در انواع سبزیجات ومیوه ها به خصوص توت یافت می شود. کورستین دارای خواص ضد التهابی قوی می باشد؛ که می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، به کاهش خستگی مزمن و درمان آرتروز کمک کند.

۳. لوتئین: لوتئین به خاطر توانایی اش در محافظت از چشم شناخته شده است. رژیم های غذایی با میزان لوتئین بالا برای کاهش میزان سرطان سینه، روده بزرگ، گردن رحم و ریه  موثر هستند.

۴. ویتامین C: ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، این امر به مبارزه با عفونت ها کمک کرده تا بدن از سرماخوردگی، آنفلوآنزا و حتی سرطان در امان بماند.

۵. رزوراترول: رزوراترول را می توان در دانه کاکائو، زغال اخته و انگور قرمز یافت. یک آنتی اکسیدان بیوفلاونوئید پلی فونیک است که برای بهبود سلامت قلب و عروق و محافظت از بدن در برابر بیماری عمل می کند.

۶. آستاکسانتین: آستاکسانتین در ماهی قزل آلا و‌ خرچنگ یافت می شود، اما بهترین شکل آن در برخی از انواع جلبک ها وجود دارد. این ماده، سلامت پوست و سطح انرژی را افزایش می دهد. التهاب را کاهش داده و از چشم ها در برابر آسیب محافظت می کند.

۷. سلنیوم: سلنیوم نقش مهمی در سلامت غدد فوق کلیوی و غده تیروئید ایفا می کند. همچنین می تواند از قلب محافظت کرده و علائم آسم را کاهش دهد.

۸. کلروفیل: کلروفیل را می توان در سبزیجات سبز مانند جلبک دریایی اسپریولینا و آلگا سبز آبی یافت. کلروفیل از روند سم زدایی بدن حمایت می کند.

۹. اسانس روغن کندر: این اسانس می تواند به صورت موضعی برای ترویج بهبودی استفاده شود. تحقیقات نشان داده است که روغن کندر می تواند به تنظیم عملکرد سلول کمک کرده و حتی ممکن است روند درمان سرطان را سرعت ببخشد.

۱۰.‌ اسانس روغن اسطوخودوس: این اسانس می تواند به دلیل  آنتی اکسیدانی که دارد، در آروماتراپی استفاده شود. این اسانس التهاب را کاهش داده و به بدن کمک می کند تا آنزیم های آنتی اکسیدانی تولید کند که سیستم ایمنی را تقویت و با عفونت مبارزه کند.

 

در مجموع فواید غذاها و میوه های حاوی آنتی اکسیدان را در زیر برایتان خلاصه کرده ایم:

۱. مبارزه با رادیکال های آزاد و کمک به بهبود قلبی و سرطان .

۲. محافظت از چشم

۳. کاهش اثرات پیری بر سلامت پوست

۴. کمک به جلوگیری از سکته مغزی.

۵. آنتی اکسیدانی مانند ویتامین A که شامل ترکیب اسید رتینوئیک است، نقش مهمی در رشد سلول دارد. تحقیقات نشان داده است که اسید رتینوئیک می تواند به جلوگیری از سرطان ریه، پروستات، پستان، تخمدان، مثانه، دهان و پوست کمک کند.

۶. کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر

لینک کوتاه :

دیدگاه کاربران

تا الان دیدگاهی در رابطه با این مطلب ثبت نشده !

درج دیدگاه



اشتراک گذاری



Top