پنجشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۶
February 22, 2018
  جستجو

سرويس اشتراک ويديو ‎آیا میدانستید با پیوستن به کاربران افتخارى پارس فارس می توانید مطلب منتشر کنید و همه بازديد هايتان را به پول تبديل كنيد ؟

همین الان به ما بپیوندید و کسب درآمدتونو شروع کنید !


۱۸ بهمن ۱۳۹۶       ۱۷:۱۹       6/55165     

بازاریابی دیجیتال چیست؟

 بازاریابی یعنی در زمان و مکان مناسب با مخاطب ارتباط برقرار کنیم. در بازاریابی سنتی پیدا کردن زمان و مکان مناسب کمی دشوار بود، اما در دنیای امروز به راحتی می‌توان مکانی را پیدا کرد که مخاطب ما بیشترین زمان خود را آنجا سپری می‌کند: اینترنت!
سرويس اشتراک ويديو

 بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) تمام فعالیت‌های بازاریابی آنلاین و از طریق کانال‌های دیجیتال مانند موتورهای جستجو، وبسایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، اپلیکیشن‌های موبایل و… را شامل می‌شود. فعالیت‌هایی که با هدف بازاریابی کالا و خدمات در بستر اینترنت و ارتباط با مخاطب مناسب انجام می‌شوند.

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) چیست؟

بازاریابی دیجیتال طیف وسیعی از ابزارها و تکنیک‌های بازاریابی و برندسازی آنلاین را دربرمی‌گیرد؛ از وبسایت شما گرفته تا تبلیغات آنلاین، ایمیل مارکتینگ، کاتالوگ‌های آنلاین و… . یک کارشناس بازاریابی دیجیتال باید بتواند تصویری شفاف از ابزارها و تکنیک‌های مناسب‌تر برای دستیابی به اهداف را طراحی کند.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال شامل وبسایت، بلاگ، کتاب الکترونیکی (Ebook)، اینفوگرافیک، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و… هستند و فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال شامل بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی محتوا، بازاریابی درونگرا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی،ایمیل مارکتینگ و… می‌باشند.

مزیت بازاریابی دیجیتال

در بازاریابی سنتی امکان ارزیابی دقیق فعالیت‌های بازاریابی وجود نداشت. به عنوان مثال اگر روی یک بیلبورد یا در یکروزنامهتبلیغ می‌کردید، امکان ارزیابی دقیق تعداد افرادی که تبلیغ را دیده‌اند، یا تعداد افرادی که پیگیر شده‌اند، وجود نداشت. اما در بازاریابی دیجیتال امکان بررسی نتایج در هر لحظه و کاملا دقیق وجود دارد؛ آمار لحظه‌ای تعداد بازدیدکنندگان، تعداد کلیک یا دانلود (افرادی که به محصول یا خدمت شما تمایل نشان داده‌اند)، میزان فروش تا این لحظه به تفکیک کانال‌های فروش و… .

بازاریابی دیجیتال برای چه کار و کسب‌هایی مفید است؟

تفاوتی ندارد که کار و کسب شما در چه سطح و اندازه‌ای باشد، بازاریابی شما B2B باشد یا B2C، به هر حال با توجه به فراگیر شدن اینترنت و تغییر فرآیند خرید و فروش، بازاریابی دیجیتال برای همه‌ی کار و کسب‌ها حیاتی و ضروری است. علاوه بر رسانه‌های آنلاین اختصاصی مثل وبسایت، شبکه‌ها و ابزارهای بسیار خوبی برای کار و کسب وجود دارند. برای B2C کانال‌هایی مثل اینستاگرام و تلگرام و برای B2B کانالی مثل لینکداین، می‌تواند در رسیدن به اهداف کار و کسب نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

بودجه‌ی مناسب برای بازاریابی دیجیتال

با توجه به نوع فعالیت‌های بازاریابی و هدفی که دارید، بودجه کاملا متغیر خواهد بود. اگر محور اصلی بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) باشد، مانند بهینه‌سازی وبسایت و تولید محتوای مفید برای مخاطب، بودجه‌ی کمتری نیاز دارد. اما اگر محور اصلی بازاریابی برونگرا (Outbound Marketing) باشد، مانند تبلیغات آنلاین، با توجه به هدف و زمانی که در اختیار دارید، بودجه‌ متغیر خواهد بود.

در بازاریابی دیجیتال، باید به صورت مداوم در حال ارزیابی و بهینه‌سازی فعالیت‌های بازاریابی باشیم تا به بهترین نتایج دست یابیم. با ارزیابی صحیح است که می‌توان مناسب‌ترین کانال‌های انتقال پیام به مخاطب و چگونگی آن را پیدا کرد.

پایان پیام/

لینک کوتاه :

دیدگاه کاربران

تا الان دیدگاهی در رابطه با این مطلب ثبت نشده !

درج دیدگاه





Top