جمعه، ۱ شهریور ۱۳۹۸
August 23, 2019
  جستجو

سرويس اشتراک ويديو ‎آیا میدانستید با پیوستن به کاربران افتخارى پارس فارس می توانید مطلب منتشر کنید و همه بازديد هايتان را به پول تبديل كنيد ؟

همین الان به ما بپیوندید و کسب درآمدتونو شروع کنید !


تمام بایدها و نبایدهای رژیم شیر

۲۴ دی ۱۳۹۶       ۲۲:۴۴       4614/50619     
 برای لاغری، شما هم تعداد زیادی رژیم سراغ دارید. سوال اصلی این است که کدام یک از این رژیم ها مفید واقع می شوند و به بدن ضرر نمی زنند. در این مطلب برای شما از رژیم شیر صحبت کرده ایم

 به گزارش پارس فارس، در این مطلب برای شما از رژیم شیر نکات ای را می گویم

چه مدت زمانی باید رژیم گرفت؟

رژیم شیر تنها برای 2 هفته میباشد ، این رژیم برای افرادی مناسب است که میخواهند چند کیلو از وزن خود را برای شرکت در مهمانی سریع کم کنند ، همچنین میتوان از این رژیم برای پاکسازی بدن قبل از انجام رژیم اصلی استفاده کنید ، البته چنانچه وزن تان بالاست میتوانید در کنار رژیم های متعادل هر 3 ماه یک بار این رژیم را تکرار کنید.

 

رژیم همراه با پاکسازی

رژیم شیر نوعی رژیم پاک کننده بدن از سموم است و بهمین دلیل مسکن اعصاب بوده و فشار روانی ای بر فرد رِژیم گیرنده وارد نمیشود ، این رژیم بدلیل دارا بودن کلسیم فراوان سلامت اسکلتی و عضلانی بخصوص در خانم ها را در بر دارد.

 

نمونه ای از رژیم شیر

صبحانه:

 

یک ‌لیوان شیر کم‌چرب‌+ 2‌عدد خرما+ یک‌عدد میوه فصل

 

 

ناهار:

 

2 لیوان شیر کم‌چرب+ نصف موز+ 2عدد خرما

 

 

عصرانه:

 

یک ‌لیوان شیر کم‌چرب+ یک‌عدد خرما+ یک‌عدد میوه فصل

 

 لاغری با رژیم شیر را تجربه کنید

 

شام:

 

نصف سینه مرغ کباب شده یا آبپز+ یک‌سیب‌زمینی کوچک آبپز یا کباب شده+ یک‌کاسه کوچک سالاد (کاهو، هویج، کرفس، خیار، گوجه و...)

 

 

مزایای رژیم غذایی با شیر

این رژیم سرشار از کلسیم است به همین دلیل برای خانم‌ها بسیار مفید است؛ کلسیم بالای این رژیم موجب تقویت استخوان‌ها و عضلات می‌شود.

کسانی که وزن خیلی بالایی دارند می توانند هر چند ماه یک بار این رژیم را تکرار کنند و اصلا نگرانی نداشته باشند.

 بر اعصاب و روان اثر مثبتی دارد و موجب دفع استرس می‌شود.

 

 

برای چه کسانی مناسب است؟

این رژیم غذایی هیچ محدودیت سنی یا وزنی یا جنسی ندارد. یعنی اصلا مشخص نکرده که چه افرادی با چه شرایطی می‌توانند از این برنامه غذایی تبعیت کنند، چراکه برای تنظیم یک برنامه غذایی اصولی اولین نکاتی که باید به آن توجه شود سن، جنس و وزن فرد است. همچنین کالری دریافتی هر فرد نسبت به شرایطی که دارد، متفاوت است. مثلا افرادی که تنها مشکل‌شان اضافه‌وزن است میزان کالری دریافتی‌شان با کسی که چاقی مفرط دارد، متفاوت است. نکته مهم در یک رژیم غذایی سالم حفظ تعادل بین انرژی که به بدن می‌رسانید با انرژی که بر اثر انجام عملکردهای داخلی بدن و فعالیت‌های فیزیکی مصرف می‌شود، است. در صورت برقراری این تعادل وزن بدن شما متناسب و ثابت باقی می‌ماند. خوب است که با یک متخصص تغذیه مشورت کرده تا میزان نیاز روزانه شما به کالری را محاسبه کرده و یک رژیم سالم غذایی به شما ارائه دهد.

 

مراقب قوای بدنی تان باشید

در یک برنامه غذایی درست باید همه گروه‌های غذایی به میزان لازم حضور داشته باشند؛ اما در رژیم 12روزه شیر میزان دریافت نان و غلات و میوه و سبزیجات بسیار کم است، در صورتی که روزانه باید این گروه‌های غذایی را بدن دریافت کند. برای همین می‌توان گفت این رژیم غذایی استاندارد نیست و ممکن است بدن را در آینده با کمبودهای احتمالی مواجه کند. با این حال تناسب بین 5 گروه اصلی غذایی باید برقرار باشد. در صورتی که در این برنامه غذایی شیر نسبت به سایر گروه‌ها خیلی ارجح‌تر است.

 

عضلاتتان به باد نرود

چهارمین مطلبی که باید به آن توجه کرد این است که این رژیم ادعا می‌کند در 12روز 9کیلوگرم از وزن افراد را کاهش می‌دهد. در صورتی که یک رژیم استاندارد در حدود 10 تا 12 روز نهایت 2 کیلوگرم از وزن فرد کاسته می‌شود که البته این میزان کاهش وزن درست و اصولی است. اگر بیش از این کاهش وزن ایجاد کند دیگر بحث چربی‌سوزی مطرح نیست چراکه عضلات بدن و آب میان بافتی را از بین می‌برد. فراموش نکنید که عضلات بدن در واقع ذخیره ارزشمند و مهمی در بدن هستند. اگر با یک رژیم غلط آن را از بین ببریم سال‌ها طول می‌کشد تا ذخیره اولیه بازگردد. با این حال فکر نکنید یک بار امتحان این برنامه غذایی بی‌ضرر خواهد بود چراکه بروز این عوارض آنی نبوده و مدتی طول می‌کشد تا خود را نمایان کنند. به‌طور کلی اگر فردی کاملا سالم باشد و سوخت ‌و ساز خوبی داشته باشد، باید حدودا یک کیلوگرم در هفته چربی بسوزاند.

 

مراقب دستگاه گوارش باشید

بحث دیگر در مورد رژیم شیر، عدم تحمل لاکتوز است. خیلی از افراد به‌خصوص در سنین میانسالی و نوجوانی و جوانی عدم تحمل لاکتوز دارند برای همین به‌راحتی نمی‌توانند شیر را تحمل کنند. این رژیم با آن حجم شیر، دستگاه گوارش را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و فرد دچار دل‌درد، دل‌پیچه، اسهال و نفخ می‌شود.

 

خبری از روغن نیست!

نکته آخر اینکه در این رژیم غذایی خبری از روغن نیست. یعنی 12روز بدن روغنی دریافت نمی‌کند. شاید خیلی از افراد با خود فکر کنند عدم دریافت روغن نه تنها مسئله نگران‌کننده‌ای نیست بلکه برای کاهش وزن بیشتر می‌تواند کمک‌کننده باشد. در صورتی که این‌طور نیست  چرا که 30 درصد از کالری روزانه را باید از روغن بگیریم؛ چون بسیاری از ساختارهای بدن ما ساختارهای چربی هستند که باید چربی‌های مفید را دریافت کنند تا عملکرد مفید و مثبت داشته باشند. به‌عنوان مثال مغز ما کاملا از چربی تشکیل شده است و پوست ما سطحش دارای چربی است، به‌همین دلیل وقتی از یک رژیم به‌شدت کم روغن یا فاقد روغن پیروی می‌کنیم باید منتظر اختلالاتی مانند خشکی پوست باشیم. لذا رژیم شیر را به‌عنوان تغذیه به هیچ‌کسی توصیه نمی‌کنم حتی برای 12روز!

 
لینک کوتاه :

دیدگاه کاربران

تا الان دیدگاهی در رابطه با این مطلب ثبت نشده !

درج دیدگاه





Top