پنجشنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۶
January 18, 2018
  جستجو

آخرین اخبار
کسب درآمد ‎آیا میدانستید با پیوستن به کاربران افتخارى پارس فارس می توانید مطلب منتشر کنید و همه بازديد هايتان را به پول تبديل كنيد ؟

همین الان به ما بپیوندید و کسب درآمدتونو شروع کنید !


۲۳ دی ۱۳۹۶       ۲۳:۴۴       4614/50482     
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

موتورخانه نفتکش سانچی، تنها گزینه حضور سرنشینان

 حق شناس گفت: بعید است که سرنشینان نفتکش سانچی در دریا باشندو به احتمال قوی در موتورخانه هستند.  
کسب درآمد

 به گزارش پارس فارس، هادی حق شناس معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه تیتر امشب در خصوص ابعاد مختلف حادثه نفتکش ایرانی تصریح کرد:در روز نخست حادثه هنوز ابعاد آن مشخص نبود و ما دو کشتی خود را به محل اعزام کردیم و به دلیل دوری مسافت کشتی های نجات با زمان به محل رسیدند .

وی در خصوص خبر ارسال پیام به خدمه کشتی و دریافت آن توضیح داد: این خبر رابررسی کردیم و مشخص شدهیچ سیگنالی در کشتی موجود نبوده است.

حق شناس تصریح کرد:ژاپنی ها در حال اطفاء حریق هستند و تاکنون جسد دو تن از خدمه خارج شده است به احتمال زیاد گروه تکاوران ما ساعت 6 صبح فردا وارد موتور خانه کشتی خواهند شد و آخرین وضعیت خدمه را مشخص می شود.

وی افزود: بعید است که خدمه در دریا باشند و به احتمال قوی در داخل کشتی هستند و موتورخانه نفتکش سانچی، تنها گزینه حضور سرنشینان است.

حق شناس اضافه کرد:برای تقسیم کار تفاهنامه ای بین ایران و چین بسته شد؛چینی ها به سه دلیل مسایل زیست محیطی ، حفظ شناورها و متصاعد شدن  گازهای سمی ،کنترل مهار اتش با تاخیر و تنها در روز انجام دادند و  عملیات را شبانه روزی دنبال نکردند ولی اصل برای ما حفظ جان خدمه بود. فشار ما بر پیگیری شبانه روزی عملیات اطفاء حریق بود.

وی افزود:اگر روند اطفا حریق شبانه روزی بود به احتمال زیاد انفجارهای پی در پی رخ نمی داد.

این مقام مسئول گفت:جعبه سیاه در کمیته ای متشکل از همه کشورهای ذینفع و سازنده جعبه سیاه رمزگشایی و بررسی خواهد شد .

حق شناس بیان کرد: برای بررسی علت حادثه از کشتی جینی بازرسی به عمل آمد اما چینی ها اجازه دسترسی مسئولین ایرانی را به خدمه کشتی چینی و مصاحبه با آنها را ندادند.

احتمالا خطای انسانی دلیل بروز حادثه بوده است

بر اساس این گزارش بهرامی سخنگوی شرکت ملی نفتکش در این خصوص تصریح کرد: در ساعت های نخست حادثه به دلیل اینکه کسی در را محل کشتی نداشتیم نمی توانستیم اطلاعات دقیقی به دست آوریم  و وسعت حادثه نیز دریافت اطلاعات را کند کرد و انتظار داشتیم مقامات چینی هر چه سریعتر اقدام می کردند ولی به دلیل تعلل آنها از داخل اقدام کردیم وهمچنین بعد مسافت کار را سخت کرده بود.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه بار کشتی میعانات گازی بوده است که با کوچکترین جرقه ای احتمال انفجار و آتش سوزی داردو این امر روند خاموش کردن را بسیار مشکل کرد .

بهرامی تصریح کرد:اولین اقدام ما در صبح چهارشنبه صورت گرفت ولی اقدام موثر ما پنجشنبه شروع شد و به دلیل اینکه روند اطفاء شبانه روزی نبود کار بسیار پیچیده و سخت بود. کار با این محموله سختتر از خاموش کردن نفت خام بود.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش اظهاد داشت:برای اطفاء اینگونه حریق ها نمی توان از هلی کوپتر استفاده کرد و از لحاظ فنی کشتی های آتش خوار که از امروز وارد شدند در این حریق ها استفاده می شود ولی درجه بالای حرارت کار را کند کرد.

 وی تاکید کرد:این تصادم بدترین جزو بدترین حادثه های دریایی بوده است که به لحاظ فنی قابل پیشگیری بوده و باید شرایط بررسی شود .

بهرامی افزود:به طور قطع این دوکشتی مکالمه تلفنی داشته اند و  ممکن است از نظر زبانی منظور هم را نفهمیده باشند و یا در محاسبات اشتباه کرده باشند.

وی با بیان اینکه حادثه هنوز خیلی خام است و باید بررسی بیشتری صورت بگیرد گفت:دو کشتی دارای جدیدترین رادارها و تجهیزات بوده اند و هیچ مشکل تجهیزاتی نداشته اند و احتمال خطای انسانی از سوی یکطرف و یا هر 2 طرف وجود دارد.

لینک کوتاه :

دیدگاه کاربران

تا الان دیدگاهی در رابطه با این مطلب ثبت نشده !

درج دیدگاه





Top