یکشنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۶
November 19, 2017
  جستجو


آخرین اخبار
‎آیا میدانستید با پیوستن به کاربران افتخارى پارس فارس می توانید مطلب منتشر کنید و همه بازديد هايتان را به پول تبديل كنيد ؟

همین الان به ما بپیوندید و کسب درآمدتونو شروع کنید !


۲۲ آبان ۱۳۹۶       ۲۳:۵۱       1509/35326     

عادت های غذایی که باعث کاهش وزن می شوند

خستگی هم می‌تواند شما را به خوردن وادارد. پس این بار که بی‌موقع و بی‌دلیل احساس گرسنگی کردید، به پیاده‌روی بروید و یا به کسی زنگ بزنید و سرگرم گفتگو شوید. بالاخره با انجام کاری حواس خود را پرت کنید!
عادت های غذایی که باعث کاهش وزن می شوند

به گزارش پارس فارس، وزن کردن، هم به نوع خوراک و هم به زمان خوردن بستگی دارد. قوانین اصلی خوردن بسیار ساده هستند: چربی کم، سبزی و میوه‌‌های تازه، شکر و نمک کم، و ورزش. به ده راهکار ما دقت کنید که شما را در زمینه خواکی‌های سالم آگاه‌تر می‌کند:

به غذاهایی فکر کنید که می‌تواند در فهرست برنامه غذایی‌تان قرار بگیرد

معمولا برای وزن کم ‌کردن، اولین چیزی که به فکرمان می‌رسد این است که چه غذاهایی را نباید بخوریم. ولی جور دیگری هم می‌شود به این قضیه نگاه کرد و آن فکر کردن به غذاهایی است که می‌شود خورد. تنوع میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی خود بیشتر کنید و با هر وعده غذا سبزیجات بیشتری مصرف کنید. از میوه‌ها به عنوان دسر استفاده کنید چون هر چقدر میوه و سبزی بیشتری بخورید، نیازتان به غذاهای چاق‌کننده کمتر می‌شود و این یعنی خداحافظ چاقی!

با دقت بیشتری غذا بخورید و از تک‌تک لقمه‌های‌تان لذت ببرید

عادت بدِ غذا خوردن در حین تماشای تلویزیون، باعث می‌شود که تا حدود ۴۰ درصد بیشتر کالری مصرف کنید. چون وقتی حواس‌مان پرت باشد، بیشتر می‌خوریم.

روزتان را با صرف یک صبحانه شاد شرع کنید

صرف‌نظر کردن از صبحانه، کار بسیار غلطی است. چون این وعده غذایی استارت سوخت‌و‌ساز بدن را می‌زند و ما را برای یک روز کامل آماه می‌کند. چه بهتر که یک صبحانه سرشار از کربوهیدرات، پروتئین، و کم چربی با حجم مناسب داشته باشید. این وعده غذایی سطح خون‌تان را تنظیم می‌کند و مانع از حرص و ولع موقع ناهارخوردن می‌شود.

یادداشت غذایی داشته باشید

تمام چیزهای ریز و درشتی را که طی روز می‌خورید، یادداشت کنید. با خواندن این لیست در پایان روز، خودتان هم از حجم چیزهایی که خورده‌اید تعجب خواهید کرد! در ضمن این کار کمک می‌کند که خوراکی‌های غیرضروری را بیشتر بشناسید و آن‌ها را زودتر از فهرست خودتان حذف کنید.

میان‌وعده بخورید؛ اما هوشیارانه

متخصصین هم معتقدند که خوردن میان‌وعده خیلی بهتر از نادیده گرفتن گرسنگی و سپس پرخوری کردن در وعده غذایی بعدی است. اما البته در انتخاب این میان‌وعده هشیار باشید. مثلا میوه تازه که هم شیرین است و هم سیرکننده، می‌تواند یک میان‌وعده سالم و مغذی باشد.

حجم غذای‌تان را کم کنید، نه تعداد وعده‌های غذایی

را کم کردن حجم غذا خیلی ساده‌تر از حذف وعده غذایی است و اثر آن هم خیلی زود خود را نشان می‌هد. در هر وعده سعی کنید یکی دو لقمه کمتر بخورید و یکی از راهکارهایی که به این اقدام شما کمک می‌کند این است که برای غذا خوردن از ظروف کوچک‌تر استفاده کنید!

سالاد را قبل از غذا بخورید

این راه خوبی است که با پر‌کردن معده با فیبر کم‌کالری، غذای خود را کم کنیم. یک سالاد ساده و بدون سس، بهترین انتخاب برای کم‌ کردن حجم غذاست و خیلی زود هم به بخش طبیعی وعده غذایی روزانه تبدیل می‌شود.

نوشیدن آب فراوان

ما معمولا تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیریم، به همین دلیل روزانه زیاد آب بنوشید. نه تنها آب فواید خودش را دارد، بلکه نیاز به خوردن را هم کم می‌کند.

حواس خود را نسبت به احساس گرسنگی پرت کنید

خستگی هم می‌تواند شما را به خوردن وادارد. پس این بار که بی‌موقع و بی‌دلیل احساس گرسنگی کردید، به پیاده‌روی بروید و یا به کسی زنگ بزنید و سرگرم گفتگو شوید. بالاخره با انجام کاری حواس خود را پرت کنید! بیشتر در منزل غذا بخورید در خانه غذا‌خوردن فواید خودش را دارد. از جمله اینکه، با این کار می‌دانید که در غذایتان دقیقا از چه موادی استفاه شده و اندازه پروتئین آن چقدر است. ضمن اینکه به همراه غذایتان می‌توانید دسر اضافی بخورید و خلاصه در منزل همه ‌چیز تحت اختیار خودتان است.

لینک کوتاه :

دیدگاه کاربران

تا الان دیدگاهی در رابطه با این مطلب ثبت نشده !

درج دیدگاه





Top