جمعه، ۲۶ آبان ۱۳۹۶
November 17, 2017
  جستجو


آخرین اخبار
‎آیا میدانستید با پیوستن به کاربران افتخارى پارس فارس می توانید مطلب منتشر کنید و همه بازديد هايتان را به پول تبديل كنيد ؟

همین الان به ما بپیوندید و کسب درآمدتونو شروع کنید !


۲ آبان ۱۳۹۶       ۱۲:۲۲       6/33060     

معرفی بازی بسیار جذاب و پرطرفدار Assassin’s Creed Origins+ویدئو

  نام فارسی : کیش یک آدمکش : ریشه ها نام انگلیسی بازی: Assassin’s Creed Origins تاریخ فروش بازی: ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۶ قیمت بازی : ۵۹.۹۹ دلار در زمان عرضه سبک: اکشن  ماجراجویانه با دنیای باز ویژگی های مهم: سیستم مبارزاتی جدید امکان سوار شدن بر قایق، اسب و شتر


 پارس فارس/سری Assassin’s Creed در نخستین روزهای عرضه‌اش چنان اوجی گرفت که بازی‌های زیادی آرزو می‌کردند به جای آن باشند. این سری توانست با شماره های اول و دوم خود آنچنان انقلابی به پا کند که هیچ کس و هیچ بازی‌ای نتوانست مشابهش را تکرار کند. اما اوضاع برای این محبوب به خوبی پیش نرفت و طی شماره‌های بعدی‌اش بد تر و بدتر شد. تا جایی که دیگر هیچ آبرویی برای آن باقی نماند. شخصا به عنوان نگارنده دیگر تحمل یک عنوان تکراری دیگر از این سری را نداشتم و با پیچیدن شایعات AC: Origins نیز هیچ واکنشی جز ابزار تنفر نشان ندادم. ولی اکنون که نمایش‌های بازی را دیده‌ام و به اندازه‌ی کافی درباره‌ی آن اطلاعات جمع کرده‌ام، شکی ندارم که این بازی اگر یکی از موفق ترین نسخه‌های سری نباشد، بی‌شک به یک شکست دیگر تبدیل نخواهد شد. بازی جدید جدای از همه‌ی تفاوت‌هایی که با عنوان پیشین دارد، ویژه‌گی خاصی را از عناوین ژانر های دیگر قرض گرفته. ویژگی‌ای که باعث شده آن را به چشم یک بازی واقعی و حاوی ارزش وقت‌گذاری تلقی کنیم. Assassin’s Creed، اکنون عنوانی نیمه نقش‌آفرینی است.

نام این بازی یعنی عبارت Origins بی دلیل برای آن انتخاب نشده است. سازنده‌گان قرار است در این بازی به ریشه‌های انجمن برادری اساسین‌ها بپردازند و نحوه‌ی شکل گیری آن را توضیح دهند. Origins بدین معنا است که سازنده‌گان قصد دارند همه‌ی داستان‌ها و ریشه‌های این فرقه‌ی عجیب را شرح دهند و پشت پرده‌ی تمام ویژه‌گی‌ها و اعمال آن‌ها را برایمان باز گو کنند. از لحاظ زمانی، بازی جدید حتی از قدیمی ترین نسخه‌ی سری Assassin’s Creed یعنی شماره‌ی اول این سری نیز بسیار قدیمی تر است. اتفاقات این نسخه قرار است در سال ۴۹ BCE یعنی چهل و نه سال پیش از میلاد مسیح بوقوع بپیوندد. هر چه باشد در حال بازگشت به ریشه‌های اساسین‌ها و مصر باستان هستیم. پس دوره‌ی زمانی بازی نیز باید به عهد باستان برود.
طبق توضیحات کارگردان بازی، AC جدید قرار است چیزهایی که تابحال اساسین‌ها را با آن‌ها می‌شناختیم را رمزگشایی کند و دلایل شکل گیری آن‌ها را بیان کند. او می‌گوید این گونه نیست که در اوایل تاریخ یک نفر هوس کند شنلی به تن کند و یک فرقه تشکیل دهد و همه چیز آغاز شود! همه‌ی این کارها و سروم خاص، داستان‌ها و فلسفه‌ی خاص خود را دارند و بازی جدید قد دارد آن‌ها را تعریف کند. از این رو می‌توان گفت جدای از برتری‌ها در دیگر زمینه‌ها، AC جدید در زمینه‌ی داستانی نیز اهمیت بسیار زیادی در بین بازی‌های این سری دارد.

قهرمان بازی جدید، شخصی است به نام Bayek. بایک اصطلاحا یک Medjay است. این افراد در واقع همان پلیس‌های مصر باستان هستند و از مردم در برابر بی قانونی و خطرات افراد شرور محافظت می‌کنند. قهرمان داستان ما، آخرین کسی است که از نسل MedJay ها باقی مانده و قصد دارد مردم را همچنا در صلح و آرامش نگاه دارد. به گفته‌ی سازنده‌گان بایک که اهل منطقه‌ای به نام Siwa است، اتفاقاتی را در گذشته‌اش تجربه می‌کند که او را مجبور به ترک سرزمین مادری اش می‌کنند. به خاطر جلوگیری از لو رفتن داستان، سازنده‌گان از ذکر ماهیت این اتفاقات خودداری کرده‌اند. چیزی که در حال حاضر درباره‌ی او می‌دانیم این است که زندگی از او یک جنگجو ساخته است و او همواره آماده است تا از مردم مصر دفاع کند. بایک در جریان بازی جدید با اتفاقات تازه‌ای روبرو می‌شود. اتفاقاتی که در حال تغییر دادن سرنوشت مصر هستند و به زودی تاثیر خود را بر روی همه کس و همه چیز خواهند گذاشت. بایک باید با این خطرات جدید مقابله کرده و راه خویش را در این میان بیابد. تهدید دیگری که مشخص نیست چگونه بوجود امده شکل گیری انجمنی مخفی در مصر است. انجمنی که خود را Order of the Ancients می نامند و فعالیت‌های مخفیانه انجام می‌دهند. مشخص نیست نقش این فرقه در داستان چه خواهد بود و بایک چه رابطه‌ای با آنان خواهد داشت اما آنچه می‌دانیم این است که داستان این نسخه از سری به مراتب حساس‌تر، مهم‌تر و گسترده‌تر از بازی‌های پیشین است.

یکی از چالش‌هایی که در روند ساخت نسخه‌ی جدید پیش روی سازنده گان قرار گرفته بود، طراحی سیستم مبارزه برای این بازی بود. مشکل آنجا بود که اولا سیستم قبلی بسیار قدیمی و کهنه شده بود و طرفداران خواستار تغییرات اساسی بودند. و ثانیا این که با اضافه شدن قابلیت‌های نقش افرینی و مکانیک‌های این سبک، دیگر نمی شد از سیستم قبلی استفاده کرد. به طور کلی، هنگامی که نقش افرینی و اکشن قصد ترکیب شدن با یکدیگر را دارند، همواره این دست از مشکلات و چالش‌ها را شاهد هستیم. سیستم‌هایی که بر روی بخش‌های اکشن و واقع گرایانه بودن تمرکز کرده‌اند، معمولا با مشکلات فراوانی در بخش نقش آفرینی مواجه هستند. در بازی جدید سازنده‌گان تصمیم گرفتند تغییراتی بنیادین در این سیستم پدید آورند. آن‌ها مبارزات را از حالت واقع گرایانه و سیال خارج کرده و به جای آن آثاری مانند Dark Souls و Bloodborne را به عنوان مبنا در نظر گرفته‌اند. دلیل این کار، در وحله‌ی اول آن بود که بازی از یک اثر اکشن ادونچر ساده، به یک بازی نقش آفرینی تبدیل شده بود. به همین خاطر سیستم مبارزه‌ی سیال به سبک عناوین کلاسیک سری، برای آن مناسب نبود. سازنده‌گان سیستمی را مشابه بازی‌های سولز بورن برای این بازی طراحی کردند تا هم مبارزات بازی همچنان روند اکشن خود را حفظ کنند و هم برای بخش نقش آفرینی بازی مشکلی ایجاد نشود.
مبارزات در بازی جدید، پر پایه‌ی استفاده از سپر و حمله با اسلحه‌های سبک بنا شده. دیگر شاهد دفاع کردن به صورت کلاسیک نیستیم و بازیباز نمی‌تواند صرفا با فشردن یک دکمه، از حملات دشمنان گریخته و ضد حمله‌ی خود را ترتیب دهد.

بر خلاف نسخه های قبلی ساختمان های بلندی برای بالا رفتن و استفاده از Eagle Vision وجود ندارد بلکه شما در این نسخه یک عقاب همراه خود دارید که از بالا به زمین می نگرد.همچنین حیوانات وحشی متعددی را نیز می توانید رام کرده و علیه دشمنان خود استفاده کنید.

کشور محل انجام بازی: مصر باستان  : حاشیه رود نیل، اسکندریه ، فیوم و شهر های دیگر

شخصیت های تاریخی بازی: کلئوپاترا و ژولیوس سزار

لینک کوتاه :

دیدگاه کاربران

سیروان مشتاق
  • ۱۳۹۶/۸/۲
  • ۱۲:۳۳


خداستتتتت!!!

درج دیدگاه



اشتراک گذاری

فایل های ضمیمه



Top