شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۶
November 25, 2017
  جستجو


آخرین اخبار
‎آیا میدانستید با پیوستن به کاربران افتخارى پارس فارس می توانید مطلب منتشر کنید و همه بازديد هايتان را به پول تبديل كنيد ؟

همین الان به ما بپیوندید و کسب درآمدتونو شروع کنید !


۲۷ خرداد ۱۳۹۶       ۱۴:۳۳       14/21924     

مصرف همزمان این دو دارو یعنی «مرگ»!

یک کارشناس مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم، درباره مصرف همزمان دو دارو که باعث گرگرفتگی، افزایش ضربان قلب، تپش قلب، تهوع، استفراغ و در موارد شدید مرگ ناگهانی می شود، هشدار داد.
مصرف همزمان این دو دارو یعنی «مرگ»!

به گزارش پارس فارس ، نسیم شاهرخ با هشدار نسبت به مصرف همزمان داروی مترونیدازول و الگزیرها اظهار داشت: الگزیرها محلول‌های خوراکی حاوی دارو هستند که مقدار اندک و مجازی از اتانول به‌منظور کمک به حل شدن دارو توسط کارخانه سازنده به آنها اضافه شده است. بسیاری از داروهای مورد استفاده در درمان سرماخوردگی، سرفه و دل‌پیچه به‌شکل الگزیر در داروخانه‌ها در دسترس هستند؛ مانند الگزیر دی‌سیکلومین.

وی مترونیدازول را نیز از دسته­ داروهای آنتی‌بیوتیک و ضدانگل، که در عفونت‌های مختلفی از جمله عفونت‌های دستگاه گوارشی و واژینال استفاده می‌شود، معرفی کرد و ادامه داد: طبق برخی گزارش­ها و مطالعات مصرف اتانول در طول درمان با مترونیدازول خوراکی یا واژینال، می‌تواند منجر به واکنش شبه دی‌سولفیرام شود که مشخصات آن گرگرفتگی، افزایش ضربان قلب، تپش قلب، تهوع و استفراغ و در موارد شدید مرگ ناگهانی است.

شاهرخ در پایان تأکید کرد: درحالی که شواهد روشن و قطعی از وقوع واکنش شبه دی‌سولفیرام با مصرف همزمان مترونیدازول و اتانول کم است، اما تا زمان مشخص شدن بی‌خطری تجویز همزمان این دو دارو، باید با دقت به محتویات محلول‌های خوراکی توجه کنید و از مصرف فرآورده‌های حاوی اتانول در طول درمان با مترونیدازول و به‌مدت حداقل 3 روز پس از قطع آن اجتناب کنید.

لینک کوتاه :

دیدگاه کاربران

تا الان دیدگاهی در رابطه با این مطلب ثبت نشده !

درج دیدگاه





Top