سه شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۱
July 5, 2022
  جستجو

سرويس اشتراک ويديو ‎آیا میدانستید با پیوستن به کاربران افتخارى پارس فارس می توانید مطلب منتشر کنید و همه بازديد هايتان را به پول تبديل كنيد ؟

همین الان به ما بپیوندید و کسب درآمدتونو شروع کنید !


چرا با گران شدن بسته‌های اینترنت نوع بسته‌ها هم عوض شد؟

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱       ۰۷:۱۹       2/142229     
 مدتی است تعرفه‌های اینترنت در شرکت‌های ثابت و همراه دستخوش تغییراتی شده است که عمده این تغییرات را می‌توان در کاهش حجم و کوتاه شدن مدت بسته‌ها خلاصه کرد.

 مدتی است که تعرفه های اینترنت در شرکت های ثابت و همراه دست خوش تغییراتی شده است که عمده این تغییرات را می توان در کاهش حجم و کوتاه شدن مدت بسته های اینترنتی خلاصه کرد.

این موضوع برای کاربرانی که از اینترنت همراه در قالب بسته های حجیم و طولانی مدت استفاده می کردند بیش از سایر کاربران دغدغه شده است.

 

*چرا با گران شدن بسته‌های اینترنتی نوع بسته ها هم عوض شد؟

سردبیر سوژه فارس من در گفت وگو با خبرنگار فارس در عین حال که از افزایش قیمت اینترنت گلایه کرد، خواستار انعکاس گلایه خود به مسوولان شد. 

وی با اشاره به انتشار نامه ای منتسب به وزارت ارتباطات درباره دستور حذف بسته های محبوب و به صرفه، گفت: پیش از اینکه بسته های اینترنتی محبوب از سوی همه اپراتورها حذف شوند، نامه ای در فضای مجازی منتشر شد که در آن وزارت ارتباطات به اپراتورها دستور حذف بسته های مشخصی را داده بود.

او گفت: کمی بعد هم همه بسته هایی که در این نامه ذکر شده بود از سوی اپراتورها حذف شدند.

سردبیر این سوژه با انتقاد از سیاست جدید اپراتورها می گوید: در دفاع از رویه جدید اپراتورها گفته می شود که بسته های ارزان قبلی مربوط به زمانی بوده که شرکت ها سیاست‌ تشویق به مصرف بیشتر را در دستور کار داشته اند اما اکنون اپراتورها سیاست مصرف عادلانه را دنبال می کنند. اما آیا گران شدن اینترنت برای همین سرویس برای کاربران عادلانه است؟

*چرا اپراتورها دیگر بسته های طولانی مدت و حجم بالا ندارند؟

مهدوی دیگر کاربر موبایل هم با انتقاد از حذف بسته های به صرفه به خبرنگار فارس، گفت: چرا دیگر بسته های طولانی مدت و با حجم بالا در بین بسته های اینترنت اپراتورها نیست؟ 

او می گوید: حذف شدن بسته های به صرفه شاید برای مشترکانی که استفاده چندانی از اینترنت موبایل نداشتند مهم نباشد اما برای افرادی مانند من که بسته های مدت دار می خریدیم افزایش هزینه چشمگیر شده است. 

محسنی دیگر کاربر موبایل هم با انتقاد از حذف بسته های بلند مدت و یک ساله به خبرنگار فارس، پرسید: چرا اپراتورها دیگر بسته های طولانی مدت و حجم بالا ندارند؟ همیشه بسته یک ساله می خریدم که دیگر موجود نیست.

وی پرسید: آیا اپراتورهای موبایل دیگر قصد ندارند برای مشترکانی که به صورت دائمی از سرویس اینترنت همراه استفاده می کردند بسته مناسب ارائه دهند و می خواهند این مشترکان را به سمت شرکت های اینترنت ثابت سوق دهند؟ آن هم در شرایطی که اینترنت ثابت هم دو برابر افزایش قیمت داشته است.

 

*ماجرای نامه منسوب به وزارت ارتباطات درباره دستور گرانی اینترنت چه بود؟

ابتدای سال بود که نامه ای در فضای مجازی منتشر شد که گویا در آن وزارت ارتباطات به اپراتورها دستور داده که باید بسته هایی را از روز 21 فروردین 1401 حذف کنند.

این بسته ها از نوع بسته های با حجم بالا و زمان طولانی بودند.

این نامه دارای اعتبار و نشان صحیحی نبود و از ابتدا اصالت آن زیر سوال رفت.

در این باره مهدی سالم رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در پیگیری از اصالت نامه، صدور چنین دستوری از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را رد کرد. یعنی نامه فاقد اعتبار بود.

*زمانی که بسته های اینترنت در راستای تشویق به مصرف بیشتر بود

در سال‌ های 95 و 96 که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه اینترنت را تصویب کرد، سقف تعرفه عددی به ظاهر دور از انتظاری به نظر می رسید.

در آن زمان هزینه و درآمد شرکت ها به نوعی بود که با قیمت های به مراتب کمتر از قیمت های فعلی امکان ارائه سرویس داشتند و برای به دست آوردن کاربر با یکدیگر رقابت می کردند.

در روزهایی که دغدغه بزرگ شرکت ها، جلب نظر مشتری و سهم گیری از بازار بود، اپراتورها برای ترغیب کاربران، بسته‌ هایی را تعریف کردند که در این بسته ها هر چه کاربر مصرف بیشتری داشت درآمد شرکت هم افزایش پیدا می کرد.

بسته ها همواره نسبت به مصرف آزاد اینترنت برای کاربران به صرفه تر هستند و از این رو کاربران به خرید بسته ها عادت دارند.

*چرا بسته های پرحجم و مدت دار دیگر برای اپراتور صرفه ندارد؟

صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعداد و ارقامی از آنچه که در سال های اخیر باعث تغییر سیاست شرکت های ارائه دهنده اینترنت شده است را شرح می دهد.

وی با ذکر مقایسه ای از هزینه های اپراتورها در سال های گذشته به خبرنگار فارس، گفت: در سال های 96 و 97 اپراتورها یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌ کردند و با وجود سرمایه‌گذاری زیاد سودآوری داشتند.

عباسی ادامه داد: اما در 2 سال اخیر مبلغ سرمایه گذاری اپراتورها از حدود یک میلیارد دلار به حدود 400 میلیون دلار رسیده است که اگرچه هنوز سودآور بودند اما حاشیه سود پایین آمده است و سرمایه‌گذاری‌ را کاهش داده اند. به طوری که تقریبا یک‌ سوم سال‌ های 96 و 97 تجهیزات برای توسعه شبکه تامین شده است.

وی گفت: سود اپراتورها در سال های اخیر رو به کاهش بوده است.

در نتیجه این تغییر شرایط است که امروز توسعه شبکه و حفظ کیفیت شبکه برای همین میزان مشترک برای جلوگیری از کاهش بیشتر سرعت و کیفیت، در اولویت بالاتری نسبت به فروش بیشتر قرار گرفته است. 

انتهای پیام/

فارس

لینک کوتاه :

دیدگاه کاربران

تا الان دیدگاهی در رابطه با این مطلب ثبت نشده !

درج دیدگاه





Top
زد وان فیلم دانلود فیلم و سریال با لینک مستقیم فروش گلاب دانلود آهنگ جدید رپ فارسی